Mød bestyrelsen
Som bestyrelse er det vores opgave at sikre den fortsatte strategiske udvikling af Provas Holding A/S og dets fire datterselskaber.
Bestyrelsen består af repræsentanter for henholdsvis ejeren Haderslev Kommune, forbrugere og medarbejdere.
Bestyrelsens valgperioden er 4 år og den nuværende bestyrelse tiltrådte 3. januar 2022.
Har du spørgsmål eller bemærkninger til bestyrelsen, er du velkommen til at ringe til administrerende direktør Esge Homilius på telefon 23 62 98 82. Så sørger han for at videreformidle din henvendelse.


Benny Bonde

Thies Mathiasen

Lone Ravn

Jan Gilling Timmermann
Forbrugervalgt til
Provas-Haderslev Vand A/S &
Provas-Haderslev Spildevand A/S

Sune Hald
Forbrugervalgt til
Provas-Haderslev Vand A/S &
Provas-Haderslev Spildevand A/S

Karina Holdt Filtenborg
Medarbejdervalgt til
Provas Holding A/S &
Forsyningsservice A/S

Tommy Schultz
Medarbejdervalgt til
Provas Holding A/S &
Forsyningsservice A/S

Jannie Boysen Westergaard
Medarbejdervalgt til
Provas Holding A/S
Forretningsorden
Efter selskabsloven skal bestyrelsen ved en forretningsorden aftale, hvordan den vil udføre sit hverv. Formålet er bl.a. at sikre, at arbejdet i bestyrelsen foregår efter de gældende regler for selskabet og på en praktisk og hensigtsmæssig måde.
Forretningsordenen vedtages af og gælder kun for bestyrelsen og i et vist omfang også for direktionen.
Du kan læse vores forretningsorden som pdf ved at kikke på den blå boks.
Forretningsorden for bestyrelsen i Provas Holding A/S samt datterselskaber 2022-2025.
Bestyrelsens sammensætning i Provas Holding A/S samt datterselskaber
Bestyrelsen arbejder som en "enhedsbestyrelse" i bestyrelserne for Provas Holding A/S og datterselskaber.
At arbejde som enhedsbestyrelse indebærer, at forbruger- og medarbejderrepræsentanter, der ikke formelt indvælges i alle bestyrelserne, udpeges som observatører og tager del i alle bestyrelsesmøder, der afvikles som et samlet møde.
Bestyrelsesmedlemmerne består af 4 generalforsamlingsvalgte, 2 forbrugervalgte og 3 medarbejdervalgte.
Dagsordner og referater
Her kan du læse åbne dagsordener og referater fra Provas Forsyningsselskab. Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os på info@provas.dk.
Møderække
Følgende møder er planlagt for 2023:
- Bestyrelsesmøde i alle selskaber den 30. januar kl. 15:00
- Bestyrelsesmøde i alle selskaber den 11. april kl. 15:00
- Ordinær generalforsamling i alle selskaber den 2. maj kl. 19:00
- Bestyrelsesmøde i alle selskaber den 31. august kl. 15:00
- Bestyrelsesmøde i alle selskaber den 2. oktober kl. 15:00
- Bestyrelsesmøde i alle selskaber den 11. december kl. 15:00
Bestyrelsen mødes også til den årlige generalforsamling.
Møderne er ikke offentlige, men du kan læse om drøftelser og beslutninger i referaterne.
Ramme- og ejerforhold
Hos Provas løser vi mange vigtige samfundsopgaver. Med disse opgaver følger klare krav og rammer.
Her beskrives de forskellige rammer, som Provas arbejder inden for.